MONTESSORİ EĞİTİMİ

MONTESSORİ EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI

SERTİFİKA ONAYI: ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ VE EUROPASS ONAYLI ULUSLARARASI GEÇERLİ.

 

Programının Amacı

* Programın amacı: İtalya’nın ilk kadın tıp doktoru olan Dr. Maria Montessori (1870–1952), kendi ismi ile anılan ilk “Çocuk Evi”ni 1907’de Roma’da açmıştır. Roma Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni bitiren Montessori, daha sonra aynı üniversitenin psikiyatri bölümüne girmiş ve bu dalda uzman olmuştur. Psikiyatri bölümündeki görevi sırasında zihinsel engelli çocuklarla ilgilenmiş ve onların özel bir eğitimden geçirilerek gelişmelerine yardımcı olunabileceği kanısına varmıştır. Bu düşünceden hareketle özel eğitim alanının öncüleri olan Itard ve Seguin’in çalışmalarını incelemiştir. Zihinsel engelli çocuklarla yaptığı çalışmalardan aldığı olumlu sonuçlar üzerine, aynı yöntemlerin normal çocuklar için de kullanılabileceğini düşünerek, çalışmalarını eğitim alanına yöneltmiştir. Bu konudaki bilgisini arttırmak amacı ile Roma Üniversitesi’nde Felsefe, Psikoloji ve Antropoloji öğrenimi görmüştür (Lillard, 1973; Aytaç, 1976; Montessori, 1997). Montessori’nin geliştirdiği çocuk eğitimi yaklaşımı, çocuğu ruhsal ve fiziksel açıdan olumlu yönde etkileyen; çocuğun duyu, hareket ve dil eğitimine önem veren; sosyal, duygusal, bedensel yönden gelişimine önemli katkıları ve yararları olan bir yaklaşımdır. Montessori yaklaşımı günümüzde hala geçerliligini korumakta ve birçok okul öncesi eğitim kurumunda Montessori yaklaşımından halen yararlanılmaktadır. Eğitimin daha da önem kazandığı günümüzde çağdaş yaklaşımlardan birisi olan Montessori eğitim anlayışının geçerliliğini koruyor olması önemlidir. Montessori eğitiminin olumlu etkilerine pek çok  araştırmada rastlanılmıştır: Montessori okulunun hedeflerinde çocukların bireysel gereksinimlerine cevap verildiği, programın amacınaulaştığı; çocuklarda öğrenmeye, çevreye karşı bir sevgi oluştuğu, çocukların ileriki öğrenme süreçlerinde debaşarılı oldukları ve topluma katkı sağladıkları, bağımsız çalışmayı öğrenerek konsantrasyonlarının geliştiği, paylaşmayı öğrendikleri, yaratıcılıklarının geliştiği sonucuna ulaşmıştır. Ayrıca okulda öğretmenlerin öğrenciyle saygı, nezaket, güven ve dürüst bir şekilde ilişki kurduğu, çocukların daha barışçıl, kendiliğinden saygılı olduklarını gözlemiştir. Hope Gazza bu programın bireyselleştirilmiş eğitim olanağı sunan, eğitimde mükemmelliği arayan başarılı bir model olduğunu düşünmektedir. Kuzeybatı Washington’da bir Montessori okulunda çocukların çok mutlu oldukları ve sık sık okuldan sesli gülmelerin yükseldiği görülmüştür (Noise & Vibration Bulletin, 2009).

Programın hedef kitlesi:

*Anaokulu Öğretmenleri,

*Psikologlar,

*Sosyal Hizmet Uzmanları,

*Çocuk Gelişimcileri,

*PDR,

*Psikiyatri uzmanları

*Çocuk ve ergen pskiyatrisi uzmanları,

*Psikiyatri Hemşireleri,,

*Sosyologlar,

*Aile Danışmanları,

*Öğretmenler ve iyi bir çocuk yetiştirmek adına Montessoriye ilgi duyan herkes eğitime katılabilir.

 

Programın Öğrenme Kazanımları

 

Bu sertifika sahibi;Montessori Eğitmi sertifikası ile

* Okul Öncesi Kurumlarda,

*  Özel danışmanlık merkezlerinde,

* Özel rehabilitasyon merkezlerinde çaşılaşabilcekleridir ve

* Uyum problemleri yaşayan çocuklarla çalışırken çocuklarla çalışan profesyonellere ve ebeveynlere eğitim ve müdahalelerinde önemli bir katkı sağlayacaktır.            

Öğrenme kazanımları:

       1.  Montessori felsefesini  tanımlar.

  1. Günlük Yaşam aktiviteleri,duyu çalışmaları, matematik ve dil  çalışmaları ve kozmik  ile ilgili faaliyetleri açıklar, uygular.
  2. Çevre düzenleme sürecini tanımlar.
  3. 3-6 yaş dönemi çocuğu gözlem yolu ile  analiz ederek, gelişimi değerlendirir.
  4. Montessori Doğum günü kutlamasını düzenler ve uygular
  5. Montessori eğitim ilkelerini açıklar ve uygular.
  6. Montessori felsfesinde çocuğa bakış açısını içselleştirir ve benimser.

 

Programın Öğretim Süreci

Teorik ve uygulamalı eğitimin verildiği mekânlar,  öğretim sürecinde kullanılan araç-gereç ve ekipmanlar ile öğretimi gerçekleştirilen eğitmenler, eğitmenlerin eğitim konusunda donanım ve bilgileri bu bölümde belirtilir.

Teorik ve uygulamalı  dersler uzaktan eğitim şeklinde verilecektir..

Uygulamalı dersler  video eğitimleri ile online yada sürece bağlı olarak yüzyüze eğitim şeklinde verilecektir.

Montessori Materyalleri: Montessori materyalleri eğitmenlerin teorik ve uygulamalı eğitimlerinde mevcuttur.

Eğitmen; Dr. Öğretim Üyesi Serap GÜLEÇ

*Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı  Öğretim Üyesi ve Psikoterapist; 2007& halen devam ediyor

*Atatürk Ünivesitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim Okulöncesi Öğretmenliği sertifikası

*Logoterapist; Viyana enstitüsü;Eğitmen Ferhat Jack İçöz

*Pozitif Psikoterapi Danışmanı; Wiesbaden enstitüsü; Eğitmen Özden Bilginer

*Oyun Terapisti; Eğitmen: Prof. Dr. Ayşe Yalın

*Montessori Eğitmeni ve Terapisti;

Montessori eğitimleri;  

  1. Montessori eğitimi; Eğiticiler; Zuhal Bilir Meir;* Diplom Sozialpädagogin, Kinder- und Jugendlichen Psychotherapeutin (VT), Hypnose, Montessori-Therapie, ADHS-Therapie, Dr. Eylem Korkmaz; Alternatif Okullar kitabının yazarı, Öğretim Üyesi ve  Montessori Eğitmeni
  2. Montessori Eğitici Eğitimi;  Eğitmen: Esra Demir Keleşer; Montessori Eğitmen Eğitici Direktörü

Deneyim: Uluslar Arası Montessori Okulu  (Özel Meleklerevi Montessori Okulu, American Montessori Society Üyesi Okul ) Montessori Eğitim Koordinatörü ( 10 yıl)

Eğitmen; Esra KELEŞER

Montessori Eğitmen Eğitici Direktörü;

Montessori Eğitimleri;

*Amerika Montessori Society 2013& MONTESSORİ TEACHER member:110357

* NAMTA montessori Society  1998 -2000

Italy Montessori Society 1998 - 2004

Selçuk Ünivesitesi Makine 1999-2001

Amerika Montessori Society  1999-2013

Olgunlaşma Enstitüsü Çocuk Gelişimi 2002-2003

Uludağ Üniversitesi Web tasarım “AB projeli”2004-2005

M.E.B. Moda tasarım – grafik tasarım programları 2004-2007

İstanbul Üniversitesi Felsefe 2016-…

IMC Montessori Society 2018-....

India Montessori Center 2019-....

Deneyim; "Fırat Kalkınma Ajansı teknik destek programı kapsamında desteklenen Malatya Yeşilyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Montessori öğretmeni uygulama eğitimi projesi "

  " 6 Mart 2017 Ankara Kalkınma Ajansının Teknik Destek Hibe Programının 2016 6. Dönem Etimesgut İlçe M.E.B "MEHMETÇİK ANAOKULU ÖĞRETMENLERİ İÇİN MONTESSORİ EĞİTMEN EĞİTİMİ" projesi"

  “Denizli Kale ilçesi T.C Güney Ege Kalkınma ajansı 2015 yılı teknik destek programı kapsamında desteklenen "Montessori Işığı Kale'de " projesi 9-19 Haziran” Proje eğitimcisi

   “Kuşadası ilçe Milli Eğitim müdürlüğü ve T.C Güney Ege Kalkınma ajansı 2015 yılı teknik destek programı kapsamında desteklenen “Nitelikli okul öncesi eğitim için Montessori ile öğreniyorum,eğitim okul öncesinde başlar” projesi 20-30 Haziran” Proje eğitimcisi

 “ Okul Öncesi Eğitim Yaygınlaştırma Derneği Montessori Eğitmeni (4 Yıl süreyle kurumun özel eğitimlerinde uzman eğitimci ünvanı ile)

“ Uluslararası  Montessori Okulları Birliği Eğitmeni” 

" Pakistan Pearl Gramer School" Montessori Eğitim Direktörü

 

" Trakya Kalkınma Ajansı (Kırklareli-Pınarhisar-“ “Montessori İle Muhteşem Altı Yıl” Projesi eğitmen eğitimi 2-12 Şubat 2016” Proje eğitimcisi

 

   “T.C Güney Marmara Kalkınma ajansı 2015 yılı teknik destek programı kapsamında desteklenen “Balıkkesir- Kepsut Anaokulu Sınıfım Yaşam Alanım”22Şubat-2Mart Proje eğitimcisi

 

    “T.C. GÜNEY EGE KALKINMA AJANSI´nın 2015 yılı teknik destek programı kapsamında 12-13 Şubat  Montessori Uygulamaları eğitimi” Proje eğitimcisi